Fuldugo.hu átállítása unas bérelt webáruházra

Zotya - 10 hónapja

Miért állunk át?

Az eredeti rendszer fejlesztése Opencart alatt történt. Az Opencart egy nyílt forráskódú php-alapú, moduláris e-kereskedelmi rendszer. A nyílt forráskód azért jó, mert itt minden testreszabható, minden lefejleszthető. Sajnos mi egy eléggé régi, 10 évvel ezelőtti változatát használjuk. A GDPR és egyéb adatvédelmi szabályok változásai, a folyamatosan bővülő fizetési eszközök és szállítási módok miatt szükségessé vált, hogy lépjünk valamit. Nem mindig van időnk arra, hogy mi magunk fejlesszük le ezeket. Szeretnénk ezeknek a folyamatos lefejlesztését megspórolni.

Miért állunk át külsős szolgáltatásra?

Azzal, hogy egy bérelhető webáruház rendszert választunk, időt és ezzel pénzt spórolunk. Az új szolgáltatásokat (pl. új szállítási és fizetési mód, ...) és szabályokat nem nekünk kell lefejleszteni. És így a megmaradt időt pedig fel tudjuk használni más projektek fejlesztésére.

Hogyan választottunk platformot, miket vizsgáltunk meg?

Megnéztük a kínálatot és kinéztük a két, talán legnépszerűbb bérelhető rendszert a Shoprental-t és az Unas-t. Igényeltünk hozzá teszt webáruházat, hogy meg tudjuk nézni, mennyire felel meg az igényeinknek.

A következő funkciókat néztük meg:

  • milyen a külső megjelenése
  • mennyire lehet ezt átszabni
  • milyen funkciói vannak a webáruháznak és adminnak
  • milyen gyorsan lehet rendelést létrehozni adminból
  • milyen importok és api lehetőségek vannak a rendszerhez (ne kelljen egyesével felvinni az adatokat)
  • mennyire részletes a dokumentációja
  • milyen a support (gyorsaság, udvariasság, segítőkészség)
  • layout html kód változtathatóságának módjai (rendszeren belül vagy külső html fájlokkal)

Hogy történik egy ilyen átállás?

Miután kértünk egy teszt webáruházat, elkezdtünk tesztadatokat létrehozni, és azokkal kipróbálni a rendszer tudását, funkcióit. Amiket leginkább próbálgattunk:

  • termékek (adatok, képek, megjelenés, árak és kedvezményes árak, termék paraméterek kezelhetősége: méret, szín)
  • kategóriák
  • vásárló
  • vásárlói csoportok (kedvezmények használata rendelésnél)
  • rendelések (létrehozás webáruházból és adminból)
  • vásárló import
  • rendszer beállítások

Bukkanók

A rendelés próbálgatásai során például kiderült, hogy vásárlói végösszeg kedvezmény nem érvényesül automatikusan az adminból létrehozott rendelés során, csak a termék kedvezmény. Ha utóbbi sem működött volna adminban, akkor elbúcsúztunk volna ettől a rendszertől, és másikat kerestünk volna.

Mivel a bérelhető webáruház rendszer egy kötött rendszer, így a régi, szabadon fejlesztett rendszer funkciói közül vannak olyanok, amik nem hozhatók át, vagy csak külön fejlesztési díj ellenében. Ilyen lehet akár a kinézet (pl. nem lehet a termék neve alá külön egy alcímet berakni), de akár az is, hogy a vásárlói kedvezmény végösszege nem érvényesül automatikusan, ha a rendelést adminból készítjük el. Szóval megalkuvás kérdése, hogy mit tudunk feláldozni a régi rendszer azon funkciói közül, amiket itt nem lehet alapból elérni.

Kommunikáció a supporttal

A célrendszer kiválasztásának egyik kritériuma a supporttal való kommunikáció. Ugyanis amíg nem ismerjük a rendszert teljesen és nem találunk meg mindent, addig kénytelenek vagyunk kérdezni, hogy egyes funkciókat hol lehet beállítani, vagy egyáltalán megvalósíthatóak-e a rendszerrel. Ha a support nem segítőkész, vagy nem rendelkezik naprakész tudással a rendszerrel kapcsolatban, akkor ez nagyon meg tudja nehezíteni a webáruház kezelőjének a dolgát, és kénytelen másik rendszert keresni.

Mennyi idő?

Ez attól függ, hogy mennyi idő van rá. A teszt webáruházat 1 hónapra adnak. Ez alapesetben elég is arra, hogy az ember kipróbálja, hogy a rendszer rendelkezik-e azokkal a funkciókkal, ami neki kell. Nekünk nem sikerült ennyi idő alatt átállnunk, folyamatosan kerültek elő olyan területek ahol volt már valami egyedi megoldásunk, és szerettük volna ha az új webshop is tudja azt.

Többször hátrább kellett lépnünk egyet, hogy biztos, hogy hasznos egy egy általunk megírt funkcionalitás, vagy az új rendszer ha egy picit máshogyan de jobbat ajánl.

Nekünk úgy három hónap kellett az átálláshoz, voltak időszakok amikor kevesebb időt tudtunk fordítani rá, ezért is nyúlt ilyen hosszúra az idő, mivel napi ügymenetnek is mennie kellett. Szerencsére el tudtuk kerülni azt, hogy a régi webshop bármi fejlesztést kapjon ez idő alatt. Ami nálunk lassította az átállást, hogy új termékek kerültek be még a rendszerbe ez idő alatt, így néha duplán kellett a kollégáknak dolgoznia.

Unas Webáruház Opencart

Olvasnék még ...