Interaktív szabadtéri játékok | Questy.fun

Jocó - 1 hónapja

Ahogy egy korábbi cikkben már taglaltam, a COVID és a lezárások idején a londoni clueQuest szabadulószoba-komplexum kénytelen volt határozatlan időre bezárni kapuit.

A krízishelyzetet áthidalva, és a cégnek egy extra lábat adva létrejött a PCE rendszer, ami otthon is játszható, kinyomtat+kivág jellegű puzzle játékok háttértámogatását hivatott ellátni.

A rendszer lényege, hogy egy online felületen biztosít egy digitális játékmestert a felhasználók számára, így a megoldott feladványok helyességét ők maguk ellenőrizhetik, ezzel továbbléptetve a játékot.

Végre kiszabadulunk

A vírushelyzet és szigorítások megszűnésével az emberek újra kimerészkedhettek az utcára, és ahogy helyre billent az egyensúly, a PCE játékok iránti kereslet értelemszerűen visszaesett.

A kezünkben maradt viszont egy rendszer, ami rengeteg komponenssel és modullal gazdagodott, digitális asztal, képösszehasonlítás, beépített segítségek, játékosok előrehaladásának nyomon követhetősége és még sok más.

Mire lehetne ezt még használni? A tervezők fejéből kipattant egy ötlet, miszerint a város egy területét kijelölve, kötött útvonalon végig lehetne vezetni a bátor jelentkezőket, mindenféle cseles, megoldandó feladványt adva nekik. A megoldásukhoz pedig a környezet elemeit tessék használni! Épületek, szobrok és egyéb tárgyak rejtik a továbbjutás kulcsát.

Így született meg a Glitch Hunters.

Egy eszköz és két láb

A koncepció a következő: egy szép napot kiválasztva London belvárosába indulunk, ahol a megadott helyen kezdődhet a játék. Eközben egy jó nagyon sétálunk is, ha többen vagyunk akkor kávézunk, vagy sörözünk, beszélgetünk és megoldjuk a játék által prezentált feladványokat.

Ahogy a papír alapú játékok esetében, legalább egy digitális eszköz elengedhetetlen ami a játék kereteit adja, játékmesteri szerepet betöltve, validálva és segítve a játékosok útvonalát, válaszait.

Otthon kényelmesen elfér a laptop vagy a tablet, itt viszont egy olyan eszközzel érdemes nekifutni a kalandnak, ami már valószínűleg amúgy is a zsebünkben van: a telefonunkkal.

A fentiek tökéletesítésével és a fenti koncepció megvalósításával a PCE rendszer szintet lépett: mivel rengeteg jól prezentálható látvány- és puzzle elemet tartalmaz, egy ponton úgy döntöttünk, hogy kiszervezzük egy külön szolgáltatásrétegbe. Ezzel elérhetővé vált több olyan potenciális ügyfélnek, akik hozzánk hasonlóan a kültéri, interaktív játékok gondolatával barátkoztak.

PCE, újratöltve

Egy konkrét megrendelő kérésére tovább bővült a kód egy nagyobb modullal (Augmented Reality) illetve belső visszajelzések alapján átépítettük a rendszer egy jó nagy szeletét. Ami anno nekünk használható volt, azt új adminok részére kényelmessé is kellett tenni. Rengeteg felület, form, és modul átalakult, hogy a jövőbeli felhasználók számára minél egyértelműbb legyen a rendszer használata.

A Questy.fun mögé került egy kisebb tenant rendszer is, ami képes feldolgozni az új felhasználói fiókok regisztrálását, adatbáziskezeléstől a beléptetésen át át a demo game automata létrehozásáig.

A rendszer több ponton igazítva lett a tényleges felhasználók tapasztalatai alapján és jelenleg többen is használják, akik új projekteket kezdtek el építeni benne.

Hova tovább?

A kültéri játékok levezénylése csak egy része annak, amire ez a rendszer ténylegesen képes lehet, ha megfelelő kezekbe kerül. Az ötletgazdákkal és a fejlesztőkkel már több olyan gondolat is megszületett, amik újabb célt adnak a rendszernek, ezekből néhány:

- társasjáték állását nyomon követő és befolyásoló digitális segéd

- állatkertben vagy egyéb látványosságnál bevethető rendszer ami az adott témával kapcsolatban játékos formában tud információkat, feladványokat prezentálni például gyerekek számára

- vizsgarendszer, ahol a tanulóknak egy előre megadott kérdéssort kell megválaszolniuk, vagy tanulási segédlet, ahol a tanuló önmagának tud gyakorlófeladatokat létrehozni

- egyéb játékok promóciós célzattal, vagy céges csapatépítő jelleggel

Olvasnék még ...